S'estanquen les vendes de carn fresca a Espanya.

13/03/2017
  • Carn fresca

Segons un informe realitzat per la consultora Nielsen, presentat en el marc d'un congrés sobre productes càrnics i elaborats organitzat a Lleida per l'Associació d'empreses de Gran Consum (Aecoc), les vendes de carn fresca s'han estancat i solament la pujada en un 2% dels embotits i dels plats preparats ha permès al sector créixer l'any passat.
D'acord amb les dades de Nielsen, les vendes globals al mercat de càrnics van augmentar en valor un 0,8% al 2016, fins a superar els 13.000 milions d'euros, la qual cosa equival al 16% de la cistella de la compra dels espanyols. La carn fresca va suposar el 63% de tots els ingressos, enfront del 35% que representen els embotits i el 2% dels plats preparats.
Els autors de l'informe han destacat el contrast entre l'estancament de la carn fresca i l'increment de fruites i verdures, les vendes de les quals es van disparar un 8,6 i un 4,5%, respectivament.
“En un context de pujades de preus generalitzades en les seccions de frescs, la carn va ser la que menys es va encarir, un 1,2%. En canvi, altres productes com el peix o la fruita van pujar per sobre del 5%”, han advertit.
De la carn fresca comercialitzada a Espanya, dues terceres parts van ser pollastre i porc, presentant tots dos una evolució a la baixa, enfront del 14% del boví i el 5% del be.
Dins del sector de l'embotit, Nielsen ressalta el creixement del gall dindi, que ja suposa el 15% de la despesa anual en aquest segment i que “ja aguaita a altres categories com el pernil de york o el serrà”.
A més, la moda per el “gourmet” ha fomentat l'aparició de productes “premium” com les salsitxes alemanyes, les vendes de les quals es van incrementar un 8% en el període analitzat malgrat que el seu preu duplica la mitjana.
Productes “de conveniència”, ja preparats i llests per servir, com el pollastre rostit refrigerat, els llescats ibèrics o la pasta per sandvitx són una altra de les tendències detectades.

Font: EFEAGRO.

Arxiu

2019
2018
2017
2016