La Càtedra AgroBank celebra la seva IV Jornada en la Universitat Politècnica de Cartagena (UPCT)

14/11/2019
  • Inauguración
  • Foto grupo

Amb el títol “Reptes tecnològics en el cultiu i la poscosecha hortofructícola”, i una assistència d'un centenar de persones, la Jornada va tenir lloc el 12 de novembre a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronòmica de la Universitat Politècnica de Cartagena (UPCT), intervenint ponents procedents de la universitat, centres de recerca, l'administració i empreses del sector.

L'acte va ser inaugurat per Alejandro Díaz, rector de la UPCT; Carlos Seara, director de negoci de AgroBank; Antonio J. Ramos, director de la Càtedra AgroBank de la UdL, i Francisco Artés, coordinador doctorat en TAIDA.

La Jornada es va dividir en dues parts, cadascuna amb quatre xerrades. Durant la primera part es van tractar els nous reptes als quals s'enfronta el cultiu hortofructícola en l'entorn mediterrani, amb xerrades sobre edició genòmica, millora genètica de fruiteres, reg sostenible i implementació de solucions a la problemàtica dels nitrats.

La segona part es va centrar en les tècniques de futur en poscosecha de fruites i hortalisses, centrant-se en les estratègies per a prevenir pèrdues en poscosecha, l'ús eficient de l'aigua en la indústria alimentària mitjançant la implementació de la petjada hídrica, el transport de peribles a llarga distància (Cold Treatment i Tècniques d'Atmosfera Controlada) i els sensors i intel·ligència artificial aplicada al maneig del reg i el transport de productes hortofructícoles.

Tots dos blocs del temari van acabar amb una taula rodona en la qual els ponents van debatre sobre els reptes, oportunitats i estratègies per a abordar l'evolució del sector a través de la tecnologia.

Aquesta Jornada forma part de les accions que posa en marxa la Càtedra Agrobank per a promoure la transferència de coneixement entre investigadors, professionals i clients de l'entitat financera, així com impulsar la innovació en el sector.

Pot consultar la documentació de la jornada AQUI