Lliurat el VI Premi Càtedra AgroBank a la Millor Tesi Doctoral

1/12/2022
  • Lliurament premi
  • El guanyador, Pedro García

La Càtedra AgroBank ha premiat a Pedro García Serrano, doctor per la Universitat Pablo de Olavide de Sevilla, amb el VI Premi a la Millor Tesi Doctoral, i a Laura Settier Ramírez, doctora per la Universitat Politècnica de València, li ha correspost l'accèssit en aquest guardó que reconeix els treballs d'excel·lència en la innovació, qualitat o seguretat agroalimentària. El lliurament dels premis, que distingeixen aquelles tesis que suposen un avanç significatiu en el coneixement en aquest camp, ha tingut lloc en el transcurs d'una jornada organitzada per AgroBank celebrada a Sevilla. El lliurament del premi va ser a càrrec de Juan Ignacio Zafra, Director Territorial de AgroBank a Andalusia, amb la presència del Director de la Càtedra AgroBank, Antonio J. Ramos.

La Càtedra AgroBank posa en valor, en aquesta nova edició del premi, el talent dels investigadors que han realitzat la seva tesi doctoral sobre el sector agroalimentari, alhora que contribueix a impulsar la seva carrera professional. El jurat, format pel director de la Càtedra AgroBank i els membres del Comitè Assessor Científic Tècnic d'aquesta, ha decidit concedir el premi a Pedro García per la seva tesi doctoral sobre ‘Nous processos d'elaboració d'olives de taula per a l'aprofitament integral dels seus abocaments’. L'estudi analitza com substituir o eliminar les substàncies químiques habitualment utilitzades en els processos de fabricació de les olives de taula, per altres més econòmiques i menys contaminants, amb la finalitat d'aprofitar els residus que es generin i usar-los potencialment com biofertilizantes, contribuint d'aquesta manera a una major sostenibilitat del sistema i a l'economia circular.

Per part seva, Laura Settier ha estat guardonada amb l'accèssit al Premi de la Càtedra AgroBank per la seva tesi doctoral sobre ‘Envasos actius portadors de microorganismes per a la bioconservación d'aliments’, realitzada en l'Institut d'Agroquímica i Tecnologia d'Aliments (IATA-CSIC). Aquesta recerca acadèmica planteja diferents estratègies per al desenvolupament i aplicació d'envasos actius portadors d'agents de biocontrol, amb la finalitat d'inhibir la proliferació de microorganismes, com a bacteris i fongs patògens, i així aconseguir augmentar la seguretat i prolongar la vida útil dels aliments.

El Premi a la Millor Tesi Doctoral de la Càtedra AgroBank està dotat amb 5.000 euros i l'accèssit, amb 1.000 euros. En aquesta edició, s'han rebut 62 candidatures al premi, per sobre de les 53 registrades l'any passat. Del total de candidatures, un 59,7% han estat presentades per dones i un 40,3%, per homes. Han participat doctors residents en 13 comunitats autònomes. Destaca la Comunitat Valenciana, amb 18 candidatures, seguida de Catalunya, amb 11, Andalusia, amb 6, i Extremadura i Castella i Lleó, amb 5 cadascuna d'elles.