La II Jornada Cátedra AgroBank un èxit de participació.

8/11/2017

Amb més de 130 assistents, el passat 7 de novembre va tenir lloc la II Jornada de la Càtedra AgroBank, que aquest any portava per títol "Innovació Alimentària" i que es va desenvolupar a la Fundació ADEIT de València. La jornada va comptar amb tres ponències invitades sobre innovació en el camp dels productes vegetals, cárnicos i de piscifactoría, respectivament, així com amb una taula rodona moderada pel professor José Miguel Mulet de la Universitat Politècnica de València.
En la primera ponència, la Victoria Gilabert, del Grup Alimentari Citrus- Verdifresh, responsable de Qualitat, Innovació i Seguretat Alimentària, va parlar d'innovació en el sector dels aliments d'origen vegetal, i de com la innovació i l'eficiència són les claus del sucre en el sector alimentari. En la segona xerrada, Jorge Ruíz-Carrascal, professor de la Universitat de Copenhaguen i de la Universitat d'Extremadura, va explicar les alternatives al consum de carn, venuts de la mà de la innovació. I en la darrera de les ponències, Javier Ojeda, actual gerent d'APROMAR, l'Associació Empresarial d'Aqüicultura d'Espanya, va desenvolupar una xerrada amb el suggerent títol de "El pleonasme de l'acuicultura innovadora".
Per finalitzar la jornada es va desenvolupar una taula rodona moderada per José Miguel Mulet, expert biotecnòleg vegetal de la Universitat Politècnica de València, en la qual van participar:
- José Manuel Barat, vicerector de la Universitat Politècnica de València i recent exdirector de la seva departament. de Tecnologia d'Aliments, un dels departaments amb més tradició i més punteros en R + D alimentària d'Espanya.
- Ana Andrés, directora de l'Institut d'Enginyeria d'Aliments per al Desenvolupament, és experta en aquells factors del desenvolupament relacionats amb els aliments que faciliten objectius com ara una major qualitat i seguretat, així com uns processos de fabricació i conservació més higiènics, eficients i respectuosos amb el medi ambient.
- Miguel Blasco, subdirector de l'AINIA, un centre tecnològic amb més de 25 anys d'experiència en I + D + i alimentària, que compta amb més de 700 empreses associades i 1.300 clients
- Joaquín del Río, director de Qualitat, I + D + i i Medi Ambient del Grup Dulcesol, una empresa valenciana que s'ha distingit sempre per la seva visió innovadora en l'àmbit de la fabricació i comercialització de productes de pastisseria, pastisseria, pastisseria, galetes i aliments infantils.
L'acte va ser clausurat pel Sr. Francisco Rodríguez, Secretari Autonòmic d'Agricultura i Desenvolupament Rural de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural de la Generalitat Valenciana.

La informació sobre aquest esdeveniment està disponible a la web de la Càtedra: