Gran èxit de la I Jornada de la Càtedra Agrobank

• Inauguració
  • I Jornada AgroBank
  • Assistents

Més d'un centenar de persones van participar el passat dia 22 de novembre a la I Jornada de la Càtedra Agrobank de la Universitat de Lleida, dedicada a analitzar els “Reptes actuals i futurs en el sistema agrari mediterrani” i que ha tingut lloc al CaixaForum de Saragossa. La trobada ha estat presidida per Antonio Ramos, director de la Càtedra i catedràtic de Tecnologia d'Aliments de la Universitat de Lleida, i Carme Sabri, directora de Agrobank, la línia de negoci de CaixaBank per al sector agrari.
El director de la Càtedra ha manifestat que "aquesta primera Jornada pretén posar en relleu tres dels grans problemes globals als quals ja s'està tenint d'enfrontar el sistema agroalimentari. En un futur proper, la Càtedra abordarà, en altres Jornades, temes més específics d'interès per al sector, duent a terme la seva activitat per tot el territori nacional".
Per la seva banda, la directora de Agrobank, Carme Sabri, ha explicat que "un dels principals eixos de Agrobank són les accions d'impuls al sector i la Càtedra Agrobank és un clar exemple d'això. Pretenem que sigui un vehicle transmissor de coneixement entre el món acadèmic-científic i els professionals del sector i, d'aquesta manera, posar en valor una de les fortaleses de l'entitat: l'assessorament als nostres clients en qualitat agroalimentària, innovació i desenvolupament de noves tecnologies, processos i productes ".
Durant la jornada, el catedràtic d'Universitat de l'àrea de Producció Vegetal de la Universitat de Còrdova Elías Fereres ha reflexionat sobre la limitació hídrica de l'agricultura en escenaris futurs, en una conferència que ha abordat com les restriccions futures en el subministrament d'aigua de reg incrementaran el risc de salinització en molts regadius.
A més, la directora del Basque Centre for Climate Change, María José Sanz, ha ofert la ponència "Canvi climàtic i agricultura: cap a una producció d'aliments sostenible". Sanz, experta a nivell mundial en aquesta matèria, ha alertat sobre els efectes del canvi climàtic en la producció d'aliments, amb especial incidència en països i regions de la terra que ja pateixen una gran inseguretat alimentària.
L'última de les conferències, "Cap a la reducció del rebuig agroalimentari?", ha estat a càrrec de José María Gil, director del Centre de Recerca en Economia i Desenvolupament Agroalimentari (CREDA), que ha incidit en la necessitat de conèixer les causes que generen que una tercera part dels aliments que produïm no siguin finalment consumits.
A continuació, els ponents han participat en una taula rodona a la qual s'han sumat Joaquín Olona, ​​conseller de Desenvolupament Rural i Sostenibilitat del Govern d'Aragó, José Manuel Penella, de la Unió de Pagesos i Ramaders d'Aragó (UAGA), Àngel Samper, d'ASAJA-Aragó, i Celsa Peiteado, en representació de World Wildlife Fund Espanya.
Fruit d'aquesta trobada s'han elaborat unes fitxes tècniques que es troben disponibles a la web de la Càtedra.