Creix l'exportació d'oli en un 5%

28/10/2016
  • Oli

Les exportacions d'oli d'oliva, a tancament de la campanya 2015-16, han aconseguit les 866.100 tones, la qual cosa representa un 5% més pel que fa a la campanya anterior, i un 1% més en relació a la mitjana de les quatre últimes campanyes.
La Taula Sectorial de l'Oli d'Oliva i l'Oliva de Mesa va analitzar el dijous 27 d'octubre les dades de mercat a 30 de setembre, incloent íntegrament la recentment finalitzada campanya 2015-16.
S'ha constatat un increment dels nivells de comercialització, amb una mitjana mensual de sortides en aquest període cap a destinacions internacionals situada en les 72.180 tones. Per la seva banda, el mercat interior aparent va sumar 502.500 tones, un 2% superior pel que fa a la campanya anterior, però un 5% inferior pel que fa a la mitjana de les quatre campanyes precedents. La mitjana mensual de sortides al mercat espanyol d'aquesta campanya ha estat de 41.880 tones.
La comercialització total (mercat interior aparent més exportacions) va arribar a les 1.368.600 tones, un 4% superior pel que fa a la campanya anterior però un 1% menys en relació a la mitjana de les quatre últimes. La mitjana mensual de sortides ha estat de 114.060 tones.
Quant a les importacions, amb dades provisionals per al mes de setembre, s'estimen en 116.200 tones.
Amb aquestes xifres, el volum total d'existències se situa en 329.000 tones, un 21% inferior a la mitjana de les quatre últimes campanyes.
En les almàsseres s'emmagatzemen 190.700 tones, la qual cosa suposa un descens del 29,5% respecte a la mitjana de les quatre precedents.
Quant a les cotitzacions en origen, els preus s'han situat a nivells similars a la passada campanya i, amb excepció d'aquesta mateixa, han estat els més alts de les últimes.
En general, els representants del sector “han valorat com a positiva la campanya 2015, en la qual els preus han estat remuneradors para totes les esglaons de la cadena”.

Arxiu

2019
2018
2017
2016