La CE diu no a Trump: no negociarà l'entrada de carn hormonada d'EUA.

20/01/2017
  • President Trump

La Comissió Europea (CE) ha advertit que no negociarà amb els EUA l'entrada de carn hormonada de vedella a la UE, quelcom que no ha estat considerat en les converses amb la Casa Blanca sobre l'acord comercial amb l'EUA.

“La UE està compromesa a mantenir la seva elevada seguretat alimentària i els seus estàndards sanitaris, i solament als productes que compleixen amb ells se'ls permet l'entrada”, va afirmar el portaveu de Seguretat Alimentària, Enrico Brivio, en la roda de premsa diària de la CE.

Si es manté aquesta prohibició, EUA amenaça amb trencar l'acord signat en 2009, pel qual la UE es comprometia a aprovar una quota especial d'importació de carn de boví “d'alta qualitat” a canvi que Washington reduís les sancions a l'entrada de productes europeus.

“El que podem dir és que la UE ha complert completament amb aquest acord i l'acabament   d'aquest  i la possible aplicació d'impostos a l'exportació a EUA constituiria el pitjor pas enrere en les fortes relacions que hem construït i esperem continuar”, va afegir Brivio.

El portaveu va afegir que, de moment, la UE continuarà “implementant” l'acord, i “està disposada a escoltar qualsevol preocupació que l'Administració nord-americana vulgui plantejar”, al mateix temps que va dir “esperar” al fet que el president electe, Donald Trump, prengui possessió del seu càrrec per veure “què pensa”.

“Retirar la prohibició a la carn hormonada no està en els plans de negociació de cap acord”, va concloure.

Font: agroinformació