8 raons per les quals es necessiten les carreres d'agrícoles més que mai.

13/01/2017
  • Estudiants d'agrònoms

Segons la revista “Dairy Herd Management” hi ha almenys 8 raons per les quals segueix sent necessari que s'imparteixin titulacions de l'àmbit agropecuari. Tal com indica l'esmentada revista, tot i que l'agricultura és una indústria que mou milions i que afecta directament a tothom, freqüentment els ocupadors tenen problemes per trobar candidats entusiastes i qualificats.

Per això, enumeren 8 raons per les quals és ara més convenient que mai triar una carrera agrícola:

1. La població mundial està augmentant. Per a l'any 2050 s'estima que la població mundial arribarà als 9 mil milions de persones. Per poder alimentar-la, la població va a dependre en gran manera de l'agricultura. Això comportarà la necessitat de noves tecnologies i de treballadors especialitzats.

2. La necessitat d'una nova generació de tècnics agrícoles, a causa que els procedents de l'època del baby boom s'estan retirant de forma massiva i han de ser substituïts per personal qualificat.

3. La diversitat laboral. En els últims 20 anys, l'agricultura s'ha expandit i s'ha tornat molt diversa, donant als sol·licitants d'ocupació una àmplia varietat de llocs de treball on triar. Així, hi ha oportunitats en la producció, economia, màrqueting, agroindústria, tecnologia, vendes, finances, microbiologia, comunicacions i molt més.

4. L'escassetat de graduats universitaris en agricultura. Segons l'estudi  “Agcareers.com Enrollment and Employment Outlook Survey”, menys del 1% dels estudiants universitaris estan cursant una especialitat agrícola. En 2013 en els EUA va haver-hi 56.000 oportunitats d'ocupació, però solament 29.000 graduats aptes per cobrir aquests llocs.

5. El creixement de la indústria. Atès que la indústria està creixent a un ritme molt ràpid, hi ha una alta demanda de sol·licitants d'ocupació qualificats en tots els aspectes de l'agricultura.

6. Els avanços tecnològics. Les tecnologies agrícoles estan evolucionant constantment per ajudar a millorar la productivitat. Amb les noves tecnologies es produeix una necessitat de més professionals amb la preparació adequada per treballar amb i desenvolupar la tecnologia que seguirà donant forma a la indústria.

7. L'augment de sou. Per seguir sent competitius i assegurar els millors talents en la indústria, els ocupadors han estat augmentant constantment els salaris. També han ofert millors paquets de beneficis per retenir als empleats. A més, el talent qualificat s'està promovent ara més ràpid què en qualsevol altra generació anterior.

8. Treball gratificant. Treballar en un camp relacionat amb l'agricultura és gratificant. Aquest treball dóna la tranquil·litat de saber que s'està tenint un impacte positiu en els que t'envolten. Les persones que treballen en l'agricultura són apassionades del que fan i a més, la indústria és un sector fàcil on fer connexions duradores.