Gran èxit de Fruit Attraction 2019, que creix un 10% i bat un nou rècord d'expositors.

23/10/2019
  • Logotip Fruit Attraction

Del 22 al 24 d'octubre Fruit Attraction obre les portes de la seva onzena edició amb una oferta i visites rècord. El Comitè Organitzador, integrat per Ifema i la federació espanyola de productors i exportadors hortofructícoles Fepex, ha precisat que enguany 1.800 expositors, en vuit dels nou pavellons d'Ifema i amb una àrea de 58.000 metres quadrats, rebran els professionals i visitants.
La participació internacional de l'exposició, que representa el 35% de l'oferta, procedeix de 59 mercats diferents, amb un augment de la presència africana (Ghana, Senegal i Kenya) i un fort creixement d'operadors de Grècia.
El registre de professionals que acudirà a la fira ha augmentat un 10%, i està confirmada l'assistència de 90.000 visitants de 130 països; l'organització ha convidat a gairebé mil compradors, distribuïdors, importadors i majoristes de tot el món.
De fet, molts dels visitants d'altres països -uns 600, han anunciat des Mercamadrid- aprofitaran la seva visita a Fruit Attration per conèixer les instal·lacions del mercat central majorista.
Des Ifema i Fepex han destacat l'extens programa d'activitats, fòrums i jornades paral·leles a la fira, en què s'abordarà a fons l'exportació hortofructícola després del Brexit -amb ponents d'Espanya i el Regne Unit- o el consum i tendències de productes orgànics al congrés Biofruit.
Xina, Índia i Singapur seran els països importadors convidats en aquesta edició, i protagonistes del fòrum World Fresh pel seu "gran potencial" per a l'exportació hortofructícola espanyola, segons Ifema.
Molts dels expositors aprofiten aquest punt de trobada del sector per presentar les seves novetats, innovacions i accions emprenedores, com les que opten a les diferents categories dels Premis Accelera o la presentació de Mercabarna del primer mercat majorista de productes bio d'Espanya.
Una altra estrena a Fruit Attraction 2019 serà la presentació oficial de l'Associació de Producció Ecològica Sostenible d'Espanya, que neix en un context de creixent demanda d'aliments orgànics en un país amb dos milions d'hectàrees de cultius ecològics, segons han apuntat fonts d'aquesta organització .
La fira hortofructícola també serà aquest any l'escenari del primer Fòrum sobre Innovació Digital Hortícola (Horti Data 2020), que abordarà, entre altres continguts, la posada en marxa de plataformes de comerç electrònic.
Per a l'ocasió, Fepex indica en el seu Informe Econòmic 2019 sobre el sector hortofructícola que Espanya produeix anualment una mitjana de 28 milions de tones en prop de 800.000 hectàrees i que el 60% d'aquest volum s'exporta.
A la inauguració de l'esdeveniment, el ministre d'Agricultura, Pesca i Alimentació en funcions, Luis Planas, ha estat contundent en assegurar que "hi ha futur" per al sector hortofructícola espanyol, tot i l'brexit i als aranzels addicionals dels Estats Units a aliments i begudes nacionals.
"El meu missatge és molt senzill: hi ha futur i estem en aquest futur. El brexit i la pujada d'aranzels dels EUA són incidents de recorregut, però no ens detindran ", ha afirmat a preguntes dels mitjans de comunicació.
Segons la seva opinió, mentre la pujada impositiva a l'entrada de productes hortofructícoles està vinculada gairebé en exclusiva als cítrics ia empreses exportadores concretes, els efectes del Brexit poden tenir més calat, ja que són 1.950 milions d'euros el valor anual de l'exportació de fruites i hortalisses espanyoles. Planas ha apostat per "l'interès comú" i, "sens dubte, per una sortida pactada" per al Brexit. "Si no hi ha una sortida pactada, haurem de posar els mitjans per limitar els efectes sobre el nostre sector, i el Govern del Regne Unit, per proveir els seus ciutadans", ha apuntat.
El ministre ha qualificat d ' "impressionant" la fira Fruit Attraction, un "gran aparador per a la promoció de les fruites i hortalisses espanyoles", gràcies a un sector que és la "punta de llança de l'agricultura espanyola", tant en exportació -15.000 milions d'euros anuals- com en generació d'ocupació.
"Espanya és l'horta d'Europa", ha recordat, ja que és el primer proveïdor de fruites i hortalisses de la Unió Europea (UE) i el tercer del món, tan sols per darrere dels EUA i la Xina.
La producció hortofructícola -entorn als 28 milions de tones l'any- s'estén per 1,7 milions d'hectàrees, repartides per totes les comunitats autònomes, amb més pes a Andalusia, Comunitat Valenciana, Extremadura i Múrcia.

Font: EFEAGRO

Arxiu

2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016

Categories

Noticies generals