Basque Culinary Center i AgroBank s'alien per a impulsar sinergies

20/07/2023
  • Acord

Basque Culinary Center i AgroBank sumen forces amb l'objectiu de consolidar sinergies entre el sector agroalimentari i gastronòmic, així com impulsar-los a través d'iniciatives de promoció que contribueixen a visibilitzar i posar en valor el sector agroalimentari. Entre els diferents projectes que es desenvoluparan amb aquesta nova aliança, destaca una iniciativa dirigida a visibilitzar a joves que pertanyen al sector agroalimentari, que a través del seu treball i els seus projectes estan transformant el sector. Tant AgroBank com Basque Culinary Center aposten activament per les noves generacions i crear una iniciativa que serveixi d'inspiració, coneixement i networking resulta clau per al sector agroalimentari. En els pròxims mesos es presentarà i es posarà en marxa, donant resposta a una problemàtica que cada vegada preocupa més el sector.

A més, l'acord entre totes dues entitats permetrà desenvolupar el programa GastroXperience. Un tour gastronòmic que portarà a diferents ciutats una experiència única de coneixement per a acostar les noves tendències en gastronomia a través dels professionals del Basque Culinary Center. És per això que es proposa la creació d'una sèrie d'experiències que aportin visió gastronòmica als clients de CaixaBank. Una experiència que ja ha tingut la seva primera parada a Logronyo i en la qual van comptar amb la ponència d'Adela Balderas, coordinadora del Màster en Innovació i Gestió de Restaurants del Basque Culinary, a més de professora de la Universitat d'Oxford i de la Universitat de Deusto; un showcooking de la mà de Luis Arrufat, coordinador de l'àrea de cuina de màsters de Basque Culinary Center i una entrevista a Carlos i Iñigo Echapresto que a més de ser els amfitrions de l'esdeveniment en el seu Restaurant Venda Moncalvillo, van oferir un còctel per a tots els assistents a l'esdeveniment. Unes trobades, en definitiva, que busquen el networking, les sinergies entre diferents sectors, el desenvolupament de noves idees de negoci i la creativitat. Una de les pròximes parades tindrà lloc a Vigo, mentre que la capital guipuscoana acollirà una trobada d'aquest tour en el Basque Culinary Center.

Amb la signatura d'aquesta aliança, AgroBank se suma al patronat del Basque Culinary Center. Un patronat, en el qual a més de diferents empreses del sector, també està conformat per xefs prestigiosos com Juan Mari i Elena Arzak, Eneko Atxa, Karlos Arguiñano, Martin Berasategui o Hilario Arbelatiz, entre altres. En la signatura de l'acord, celebrat en les instal·lacions del Basque Culinary Center, han estat presents Joxe Mari Aizega, director del Basque Culinary Center; i Juan Pedro Badiola, director territorial nord de CaixaBank. “Per a nosaltres és un orgull poder sumar-nos a un projecte tan disruptiu i innovador com el Basque Culinary Center. A més, ho fem des de la nostra línia de AgroBank i amb una clara ambició de poder possibilitar solucions a problemàtiques amb les quals es troba no sols el món agro, sinó també el món gastro”, explica Badiola. Per part seva, Aizega destaca que, “la incorporació de AgroBank al patronat de Basque Culinary Center suposa avançar en la nostra visió 360° de la gastronomia, podent aprofundir, posant el focus especialment en el talent jove, en el sector agroalimentari des d'una perspectiva gastronòmica”.

FONT: Comunicació CaixaBank