CaixaBank organitza la primera Jornada AgroBank digital per analitzar les perspectives de el sector vitivinícola davant la COVID-19.

1/07/2020

Més de 600 persones vinculades a el sector agroalimentari i vitivinícola s'han inscrit a la primera Jornada AgroBank línia, una trobada entre professionals i experts de el sector organitzat amb l'objectiu d'analitzar la situació actual i les perspectives de el sector vitivinícola al nou context nacional i mundial provocat per la pandèmia.
La jornada ha estat inaugurada per la directora executiva de Negocis i Emprenedors de CaixaBank, Ana Díez, i ha comptat amb una introducció a càrrec de Daniel Mettyear, Research Director Àfrica, Middle East & Wine de l'IWSR.
La trobada ha girat al voltant d'una taula rodona en la qual s'han analitzat les claus per accelerar la recuperació de el sector vitivinícola així com les noves oportunitats que se li plantegen. El debat, moderat per Salvador Manjón, director general de la revista La Setmana Vitivinícola, ha comptat amb la participació de Fernando Miranda, Secretari general de el Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació; Àngel Villafranca, President de l'Organització Interprofessional del vi d'Espanya; José Luis Benítez, director general de la Federació Espanyola del Vi i José María Bonmatí, director general de l'AECOC.
Els ponents han compartit les seves perspectives sobre les oportunitats que es plantegen per al conjunt de el sector vitivinícola espanyol i, tot i que han reconegut que 2020 serà un any difícil per al sector, han coincidit en la importància d'aprofitar les noves tendències de consum que han sorgit durant la crisi del coronavirus.
Els experts han destacat que la crisi ha obert noves possibilitats per al món de el vi que s'ha vist obligat a potenciar la seva presència en el món digital i a ampliar els seus canals de venda. També han coincidit en la importància d'aprofitar la situació per innovar i adaptar-se per buscar nous moments de consum i nous consumidors.
Si bé és cert que el sector del vi s'ha vist greument afectat per la crisi actual, els ponents s'han mostrat optimistes amb la recuperació de l'activitat comercial gràcies al coneixement i experiència que té el sector. No obstant això, els participants han estat d'acord en la importància de construir i potenciar el concepte i marca de vi de país.
Durant el debat també s'ha fet referència a les exportacions com a palanca per ampliar la seva base de clients i s'ha situat a la Xina, Alemanya, Rússia, Japó i el Brasil com a mercats clau per a la recuperació en la nova realitat.

Font: CaixaBank.

Arxiu

2020
2019
2018
2017
2016

Categories

Noticies generals