Campanya d'Aliments d'Espanya.

23/11/2020
  • Logo aliments d'espanya

El ministre d'Agricultura, Pesca i Alimentació, Luis Planas, ha presidit el llançament de la campanya de promoció d'"Aliments d'Espanya", protagonitzada pel xef José Andrés, campanya que -segons les seves paraules- "és un reflex de la puixança, la diversitat i la riquesa nacional". "Ho tenim gairebé tot al nostre país", ha declarat Planas en un acte celebrat a la seu de el Ministeri, retransmès per internet i moderat per la presentadora Carme Chaparro.
Amb la "definició" d'Espanya com el país més ric del món, el ministre ha destacat que es dóna un "pas endavant en aquest reconeixement de la diversitat, la riquesa i l'impuls de tots els aliments i begudes que es produeixen" en tot el territori nacional, des de la cornisa cantàbrica fins a les illes Canàries.
Aquesta campanya se suma a les dues anteriors - "Alimenteu la nostra vida" i "L'art de saber fer" - per posar en valor la varietat gastronòmica d'un país que, com ha recordat Planas, compta amb 375 denominacions d'origen, indicacions geogràfiques protegides i especialitats tradicionals garantides, que suposen "la punta de l'iceberg" del conjunt agroalimentari espanyol.
A més de dirigir-se a les empreses i treballadors que operen al llarg de la cadena agroalimentària, el titular d'Agricultura ha tingut paraules d'agraïment cap als cuiners que, amb la "combinació imbatible" dels diferents productes, han fet possible que en els restaurants espanyols hagi 253 estrelles Michelin.
Un dels exponents de l'alta cuina és el xef José Andrés, protagonista del vídeo en què explica com quan va arribar a Washington per primera vegada li van preguntar d'on venia i ell va respondre que "del país més ric de el món".
A través d'una successió de potents imatges de productes espanyols frescos i de qualitat (veure: https://www.youtube.com/watch?v=V8gBQ-xw69g&feature=youtu.be), José Andrés es refereix a les verdures com "boscos minúsculs on resideix el secret de la longevitat" i a les oliveres com "arbres d'on neix or líquid", entre d'altres tantes metàfores sobre el vi, els formatges o el peix. "Els bancs més importants són al mar", assegura amb un punt d'ironia el xef, que explica per què, després d'al·ludir a la diversitat de tot el que produeixen els agricultors, ramaders i pescadors espanyols, "ningú va dubtar que venia de el país més ric de el món ".
José Andrés no ha pogut estar a Madrid per a la presentació de la campanya a causa de que la pandèmia ho "reté als Estats Units", com ha assenyalat en un missatge gravat.
No obstant, ha volgut expressar el seu "orgull" per participar en la difusió de la "inigualable riquesa natural" d'Espanya i l' "excel·lent treball" que realitzen tots els integrants de la cadena alimentària.
"En aquests moments tan dramàtics, aquesta família que alimenta Espanya ha demostrat la seva capacitat per funcionar", ha emfatitzat.
Planas ha subratllat, a més, que el sector agroalimentari "ha estat amb els espanyols en aquesta crisi" i ho seguirà estant en el futur, al temps que ha exalçat el "dur treball" realitzat per José Andrés amb el seu projecte de "World Central Kitchen ".
Aquesta organització no governamental ha col·laborat a Espanya amb la Federació de Bancs d'Aliments i nombrosos ajuntaments per alimentar les persones que pitjor ho estan passant per la crisi.
El ministre ha afegit que, en un moment de dificultat, el sector agroalimentari segueix donant "alegries" des del punt de vista de l'alimentació i en l'últim any ha augmentat les seves exportacions, de manera que no només alimenta els propis espanyols, sinó que també aporta a l'economia de país per fer-ho "més gran".

Font: EFEAGRO.

Arxiu

2020
2019
2018
2017
2016

Categories

Noticies generals