AgroBank analitza la situació de la dona en el sector agrari espanyol.

14/05/2021
  • Dona al camp

AgroBank, fidel al seu compromís amb les dones rurals, va organitzar el 13 de maig un webinar sota el títol “Jornada de la dona rural” amb l'objectiu d'aprofundir en la situació actual que viuen les dones en el sector agrari espanyol.
El debat, presentat i moderat per Rosa Gallardo, directora de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronòmica i de muntanyes de la Universitat de Còrdova ha comptat amb la participació de la directora general de Desenvolupament Rural, Innovació i Formació Agroalimentària del Ministeri d'Agricultura, Isabel Bombal; la presidenta nacional de l'Associació de Famílies i Dones del Medi rural (AFAMMER), Carmen Quintanilla; i la presidenta de la Federació d'Associacions de Dones Rurals (FADEMUR), Teresa López.
La trobada en línia ha girat entorn de les oportunitats de la dona rural en el context actual i a l'important paper que desentelen. A més, els ponents han posat el focus en la necessitat de llançar iniciatives que permetin reduir la bretxa de gènere en un sector especialment masculí.
Rosa Gallardo va remarcar “La dona rural ha de pujar-se al tren de la digitalització. Aquest serà un element clau per a la dona rural”.
Isabel Bombal va comentar la necessària millora en la Llei de Titularitat Compartida i del suport públic existent per a la emprendeduria femenina. Ha remarcat el talent, la il·lusió, la iniciativa i la capacitat d'emprenedoria de la dona, tot això amb l'aplicació d'intel·ligència emocional, que repercuteixen en un benefici social per a tots.
Carmen Quintanilla, va ressaltar tres grans reptes: Trencar la invisibilitat del paper de la dona, la desocupació femenina en l'àmbit rural, i el despoblament. Sense més, té una ferma esperança en el futur: La lluita contra la despoblació té nom de dona rural.
Teresa López va destacar la importància d'una connectivitat assequible i que les dones han de participar també en el disseny de les eines digitals, no sols en el seu ús. Va posar de manifest la importància de la col·laboració entre les diferents iniciatives a través de plataformes com Ruraltivity, la plataforma d'impuls d'iniciatives d'autoocupació per al món rural.
Finalment, Sergio Gutiérrez, Director de AgroBank i Xarxa Rural, va concloure l'acte posant en valor la important labor que fan les dones en l'àmbit rural “Per a nosaltres és una responsabilitat estar a l'altura i continuar donant suport a aquest repte rural. Des de AgroBank donem reconeixement a les dones rurals que van creixent cada vegada més”.

Font: CAIXABANK