La UdL i CaixaBank posen en marxa la Càtedra AgroBank “Qualitat i Innovació en el sector Agroalimentari”

26/09/2016
  • firma de la càtedra
  • firma dela càtedra

La Universitat de Lleida (UdL) i CaixaBank van signar el passat dia 21 de setembre el conveni amb el qual s'inicien les activitats de la Càtedra Universitat-Empresa AgroBank “Qualitat i Innovació en el sector Agroalimentari”, gràcies a la signatura d'un acord entre el rector de la UdL, Roberto Fernández, i el director general de CaixaBank, Juan Alcaraz. El seu objectiu és promoure la transferència de coneixement científic i tècnic entre estudiants i investigadors, professionals del sector i clients de l'entitat financera.
El Rector de la UdL ha afirmat que "la creació d'aquesta càtedra consolida el lideratge de la UdL en investigació agroalimentària al mateix temps que demostra el compromís de la institució per intensificar els processos de transferència de coneixements i de col·laboració entre el món acadèmic i el sector productiu".
Per la seva part, el Sr. Alcaraz ha destacat que "la creació de la Càtedra permetrà que les millores tecnològiques derivades del treball acadèmic i investigador repercuteixin de manera directa en els clients de l'entitat". "Serem un vehicle transmissor de coneixement", ha assenyalat Alcaraz, "que posarà en valor una de les fortaleses de l'entitat: l'assessorament als seus clients en qualitat agroalimentària, en innovació i desenvolupament de noves tecnologies, processos i productes". CaixaBank s'ha implicat en la creació d'aquesta Càtedra a través la seva línia de negoci especialitzada en el sector agrari, AgroBank, que dóna suport econòmic a totes les iniciatives que es desenvolupin en el si d'aquest projecte. CaixaBank articula tots els productes i serveis adreçats al sector agrari i agroalimentari a través de la seva línia de negoci AgroBank, amb més de 335.000 clients del sector a tot el territori espanyol, i amb 576 oficines AgroBank.
La Càtedra, l'activitat de la qual s'estén per tot el territori estatal, abasta tota la cadena del sistema agroalimentari, des del camp fins a la taula, en incloure aspectes agrícoles i ramaders, de la indústria alimentària, l'enginyeria agrària, així com legals i econòmics relacionats amb l'activitat d'R+d+i. També posarà en marxa accions de formació, divulgació i promoció, explica el seu director, el catedràtic de Tecnologia d'Aliments de la UdL, Antonio J. Ramos, qui ha estat director del Departament de Tecnologia d'Aliments de la UdL els darrers tres anys (2013-2016) i actualment, és responsable també del servei científic tècnic de la UdL "Qualitat Microbiològica en el sector agroalimentari", adreçat a les empreses agroalimentàries.
La seu de la Càtedra estarà situada al campus de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la UdL.