CaixaBank llança el primer sistema de pagament per Internet per a les subhastes de les llotges.

22/06/2017
  • Pesca

CaixaBank llança la primera passarel·la de pagament per comprar per Internet en les subhastes de les llotges, la qual cosa contribueix a l'estalvi de costos i augmenta la llibertat dels compradors. L'oferta pesquera pretén consolidar a CaixaBank com a referent financer per a un sector molt rellevant per a l'economia espanyola, amb una facturació de primera venda de peix propera als 2.000 milions d'euros (dades 2015).
Amb aquesta oferta pesquera, CaixaBank té l'objectiu d'ajudar a modernitzar aquest sector, tal com es recull en l'acord entre l'entitat financera i el Ministeri d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Medi ambient (MAPAMA). A més, la nova oferta de productes i serveis contribuirà a incrementar la vinculació amb les confraries de pescadors, els armadors i els compradors de llotges (restaurants, peixateries, majoristes, etc.). Actualment, la quota de penetració de CaixaBank en confraries ascendeix al 32% a Espanya.
El director general de CaixaBank, Juan Alcaraz, ha destacat “l'esforç de l'entitat per escoltar i entendre al sector pesquer, amb l'objectiu de recollir les seves particularitats i promoure l'accés a finançament”. A més, el director general ha incidit que CaixaBank ha dissenyat “una oferta única a Espanya perquè conjumina el seu coneixement en innovació i tecnologia i el disseny d'una cartera de productes pionera”.
Gràcies al llançament de la primera passarel·la de pagament per comprar en les llotges, a través de la web mercapesca.net els clients podran comprar en les subhastes de peix de diferents llotges a Espanya. D'aquesta forma, els compradors tenen la possibilitat de comprar en diverses llotges al mateix temps, disminueixen els costos de compra, poden escollir el millor producte al millor preu i asseguren la provisió en cas de mal temps o males captures en la seva llotja habitual.
L'oferta pesquera inclou l'obertura d'una línia de finançament de 500 milions d'euros, destinada cobrir les necessitats econòmiques dels armadors o implantar el servei de compra remota en les subhastes de les llotges.
S'han dissenyat diferents productes de finançament com el Credipesca AgroBank, un préstec que permet al pescador o armador triar la data del primer pagament i la periodicitat dels pagaments, per la qual cosa li concedeix certa tranquil·litat en anys en els quals els seus ingressos no siguin els esperats. A més, destaca el compte de crèdit AgroBank, per afrontar consums intermedis (aparells, esquers, despeses portuàries, etc.), o el Credipesca Veda, dissenyat per protegir-se durant els períodes d'atur biològic, quan no es generen ingressos procedents de la pesca.
En el marc d'aquesta iniciativa, CaixaBank obrirà noves oficines AgroBank especialitzades en el sector pesquer, que es diferenciaran visualment de la resta i se situaran en els nuclis de població l'activitat econòmica de la qual giri entorn de la pesca.
Espanya és capdavanter en varietat de peix en la UE i al món, amb més d'1.000 espècies pesqueres reconegudes com d'interès comercial. A més, és el tercer país de la UE en nombre de bucs, amb un 11% de quota, compta amb més de 200 confraries de pescadors i és el primer país productor d'articles de pesca de la Unió Europea, amb el 16% de la producció.
L'oferta pesquera forma part de la línia de negoci AgroBank, amb la qual l'entitat s'ha convertit en una referència a Espanya per al sector agroalimentari, amb més de 342.000 clients. AgroBank compta amb més de 800 oficines especialitzades i 3.000 gestors formats en el negoci agroalimentari, que coneixen les particularitats del sector i els subsectores destacats a cada zona i ofereixen als clients un assessorament d'alt valor.