La Universitat de Lleida i CaixaBank renoven el seu compromís per la qualitat i la innovació en el sector agroalimentari

19/04/2022
  • Signatura renovació conveni

La Universitat de Lleida i CaixaBank han acordat impulsar el seu compromís per la qualitat i la innovació del sector agroalimentari i han renovat el conveni pel qual el 2016 van crear la Càtedra AgroBank, que ha significat una eina útil i profitosa per al foment i el desenvolupament econòmic agrari. A l'acte de signatura de l'acord, han estat presents el director d'AgroBank, Sergio Gutiérrez, el director de la Càtedra AgroBank, Antonio J. Ramos, i la vicerectora d'Investigació i Transferència de la Universitat de Lleida, Olga Martín.

La Càtedra AgroBank, fruit de la col·laboració entre CaixaBank i la Universitat de Lleida, ha resultat ser un bon instrument perquè la generació de coneixement en l'àmbit agroalimentari sigui beneficiosa per a atendre les necessitats del sector en general i, en particular, a aquelles relacionades amb l'activitat productiva i la I+D+I. Així mateix, també són destacables les activitats de formació, divulgació i promoció dutes a terme, com la Convocatòria d'Ajudes a la Transferència del Coneixement en el Sector Agroalimentari, les Jornades Càtedra AgroBank o els premis al millor treball de final de màster “La ciència en femení” i a la millor tesi doctoral.

Amb aquesta iniciativa, CaixaBank es reafirma en el seu compromís amb el sector agroalimentari amb l'objectiu de contribuir a l'impuls, foment i desenvolupament dels agents que formen part d’aquest. L'entitat duu a terme una política d'especialització, amb productes i serveis dirigits als agents i professionals implicats, i posa a disposició de tots ells una línia de negoci específica a través de la marca AgroBank.

La Universitat de Lleida, a través de la Càtedra, posa a l'abast de la societat una eina útil per promoure la qualitat i la innovació en l'àmbit agroalimentari, potenciant la formació i la transferència de coneixement del seu personal docent i investigador.

Per tot això, CaixaBank i la Universitat de Lleida, de la mà de la Càtedra AgroBank, treballen per aprofundir en els seus objectius de millora de la qualitat i la innovació, alhora que faciliten la transferència de coneixement científic aplicat. La col·laboració entre les dues parts inclou el desenvolupament d'activitats d'investigació en l'àmbit de la qualitat, les activitats de formació, l'organització d'espais de trobada entre investigadors universitaris i organitzacions empresarials i socials, l'intercanvi d'informació i l'aportació de coneixement científic pel que fa a la qualitat agroalimentària.