Oberts els premis WONNOW 2019

7/06/2019
  • Dona mirant al cel

CaixaBank i Microsoft Ibèrica, entitats compromeses socialment i que volen contribuir al desenvolupament d'una societat més justa, consideren de gran importància que hi hagi una presència femenina igualitària amb la masculina en tots els àmbits de la societat.
Tot i els grans avenços de les últimes dècades, a Espanya encara hi ha nínxols laborals i professionals importants on la participació femenina és proporcionalment escassa. Entre ells, destaquen algunes branques de la ciència, la tecnologia, l'enginyeria i les matemàtiques.
Per tal de contribuir a millorar aquesta situació, CaixaBank i Microsoft Ibèrica han creat els Premis WONNOW i convoquen la segona edició a 2019. Les dues companyies esperen que aquesta iniciativa serveixi per avançar en la igualtat de gènere a Espanya.
WONNOW són uns premis d'àmbit nacional, destinats a alumnes universitaris de carreres amb menys presència femenina de l'àrea de ciències, tecnologia, enginyeria i matemàtiques. El guardó té com a fi promoure, posar en valor i estimular l'excel·lència, tant acadèmica com personal, de les dones estudiants universitàries de les àrees abans esmentades, donant visibilitat social a l'esforç, tenacitat i capacitat femenina en aquests capos.
Un altre dels fins que persegueixen aquests guardons és, mitjançant la major visibilitat, contribuir al foment de les vocacions científiques i tecnològiques en nenes i adolescents, cosa que contribueix no només a la igualtat de gènere, sinó també a solucionar l'escassetat general de vocacions científiques i tecnològiques. Això comença a ser un greu problema a Espanya i Europa i pot ser en part remeiat si s'augmenta la participació femenina en aquests estudis i professions.
Els premis són:
Un primer premi de 10.000 euros i deu segons premis, els quals consisteixen en 10 beques remunerades, destinades a que les guanyadores treballin sis mesos a CaixaBank. D'altra banda, les guanyadores de tots dos premis participaran en un programa de mentoring Microsoft Ibèrica.
Termini de candidatures obert fins el 16 de Juny de 2019

Més informació a: https://www.wonnowawards.com/