IV Jornada Càtedra AgroBank "Reptes tecnològics en el cultiu i la poscollita hortofructícola"

12/11/2019 - 09:30

El pròxim 12 de novembre de 2019 tindrà lloc en el Saló d'Actes de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronòmica de la Universitat Politècnica de Cartagena (UPCT) la IV Jornada de la Càtedra AgroBank, que aquest any versarà sobre els “Reptes tecnològics en el cultiu i la poscollita hortofructícola”.

La Jornada, que transcorrerà durant tot el matí, estarà dividida en dues parts, cadascuna amb quatre xerrades impartides per ponents procedents de la UPCT, centres de recerca, l'administració o empreses.

La primera part tractarà sobre els nous reptes als quals s'enfronta el cultiu hortofructícola en l'entorn mediterrani, amb xerrades sobre edició genòmica, millora genètica de fruiters, reg sostenible i implementació de solucions a la problemàtica dels nitrats.

La segona part estarà centrada en les tècniques de futur en poscollita de fruites i hortalisses, centrant-se en les estratègies per a prevenir pèrdues en poscollita, l'ús eficient de l'aigua en la indústria alimentària mitjançant la implementació de la petjada hídrica, el transport de peribles a llarga distància (Cold Treatment i Tècniques d'Atmosfera Controlada) i els sensors i intel·ligència artificial aplicada al maneig del reg i el transport de productes hortofructícoles.

En acabar cada part es realitzarà una taula rodona amb la participació dels ponents i del públic assistent.

La inscripció és gratuïta, però a causa del limitat aforament de la sala és necessari inscriure's prèviament en:

12/11/19