V Jornada Càtedra AgroBank “L'agricultura mediterrània i els Objectius de Desenvolupament Sostenible”.

18/11/2020 - 10:00

El 18 de novembre de 2020 va tenir lloc, de forma virtual, la V Jornada de la Càtedra AgroBank, que aquest any va tenir per títol sobre els "L'agricultura mediterrània i els Objectius de Desenvolupament Sostenible".

La Jornada, de 75 minuts de durada, va constar de tres xerrades impartides per ponents procedents de la Universitat de Melbourne, del Centre d'Edafologia i Biologia Aplicada del Segura (CEBAS-CSIC), i de l'Estació Experimental d'Aula Dei-CSIC.

L'Assemblea General de l'ONU va acordar l'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible, un pla d'acció a favor de les persones, el planeta i la prosperitat, desplegat en 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible, els anomenats ODS, que abasten les esferes econòmica, social i ambiental. Molts dels ODS tenen caràcter multidisciplinari, però en estar aquesta Càtedra centrada en l'àmbit agroalimentari s'ha volgut dedicar aquest any la Jornada al desenvolupament d'alguns dels ODS que més directament estan relacionats amb l'agroalimentació, els ODS 2, 6 i 13, i per a això comptem amb tres fantàstics ponents que van desenvolupar algun aspecte fonamental de cada un d'ells.

Així, en relació a l'ODS 2, el denominat "Fam zero", el Dr. David Connor, catedràtic emèrit de la Universitat de Melbourne va impartir la xerrada titulada "Com podrem alimentar el món el 2050 i quines són les opcions?".

Posteriorment va intervenir el Dr. Diego Intrigliolo de el Centre d'Edafologia i Biologia Aplicada del Segura, del CSIC, qui, en relació a l'ODS 6, l'anomenat "Aigua neta i sanejament", relacionat amb l'ús eficient dels recursos hídrics, va abordar una ponència que va portar per títol "Maneig i ús eficient de l'aigua en els agro-ecosistemes mediterranis" en què va resumir les principals novetats sobre les tècniques agronòmiques de maneig de l'aigua destinades a incrementar l'eficiència en l'ús de l'aigua per als cultius.

Finalment, es va comptar amb la participació de Dr. Jorge Álvaro-Fonts, de l'Estació Experimental d'Aula Dei, del CSIC, que va dedicar la seva ponència a l'ODS 13, l'anomenat "Acció pel clima", ODS que, entre altres aspectes, se centra en la capacitat d'adaptació als riscos relacionats amb el clima. La seva xerrada, que va portar per títol "Possibilitats i limitacions dels sòls agrícoles per mitigar el canvi climàtic", va abordar el doble paper que juga el sòl com a font de gasos d'efecte hivernacle, i com a lloc d'emmagatzematge de quantitats importants de carboni atmosfèric.

El vídeo de la Jornada està disponible en aquesta pàgina i les fitxes tècniques a l'apartat de "Documentació" d'aquest web.

18/11/20

Videos