III Jornada Càtedra AgroBank "El futur de l'agricultura de regadiu en un escenari hídric incert".

14/11/2018 - 09:30

El 14 de novembre de 2018 va tenir lloc a Còrdova la III Jornada de la Càtedra Agrobank, que va portar per títol "El futur de l'agricultura de regadiu en un escenari hídric incert". La jornada, que va tenir lloc en Saló d'Actes de la Universitat de Còrdova, es va emmarcar en els actes que s'estan desenvolupant per celebrar el 50 aniversari de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronòmica i de Forests d'aquesta universitat, inscrivint 300 persones.

La jornada va comptar amb tres conferències i una taula rodona, que van versar en tots els casos al voltant de la problemàtica de l'ús extensiu del regadiu en moments en què el canvi climàtic comporta perllongats períodes de sequera. La primera conferència, impartida per Emilio Camacho, de la Universitat de Còrdova, es va centrar en aspectes relacionats amb l'eficiència del regadiu, mentre que les dues següents van analitzar l'ús del regadiu en l'olivar (Francisco Orgaz, Institut d'Agricultura Sostenible) i en altres cultius, com l'ametlla i la vinya (Joan Girona, Fruitcente-IRTA).

La taula rodona, en què van participar Rafael Cuevas (Conselleria d'Agricultura, Pesca i Desenvolupament Rural), Andrés del Campo (FENACORE), Enrique Playan (CSIC) i Víctor Morales (SEIASA), va ser moderada per Elías Fereres del Dept. de Agronomia de la Universitat de Còrdova, i President de la Reial Acadèmia d'Enginyeria. L'acte va ser clausurat per Rafael Herrador (Director Territorial de CaixaBank), Ricardo Domínguez (Vice-conseller d'Agricultura, Pesca i Desenvolupament Rural, Junta d'Andalusia) i Lorenzo Salas (Vicerector de Planificació Acadèmica i Prospectiva de la Universitat de Còrdova).

14/11/18

Inauguració III Jornada Càtedra Agrobank, Còrdova 14 novembre 2018
La revolució digital aplicada a la gestió de l'aigua i l'energia en el regadiu. Sr. Emilio Camacho. Universitat de Còrdova.
El problema del reg en el cultiu de l'olivar. Sr. Francisco Orgaz. Institut d'Agricultura Sostenible (CSIC).
Estratègies de reg i maneig agronòmic per a cultius alternatius emergents davant escenaris climàtics canviants. Sr. Joan Girona.
Taula rodona sobre "El futur de l'agricultura de regadiu en un escenari hídric incert"
Cloenda III Jornada Càtedra Agrobank